Long time no see...

2015-08-19 @ 12:02:00
...jaha, så blev det en ofrivillig bloggpaus igen. Ni som följer mig på instagram har ju "full koll" på vad jag haft för mig, medan ni andra bara får en snabb resumé:

Jobb. Fritids. Playdate. Bad. Sol. Storm. Kyla. Vänner. Promenader. Sol. Tråkigheter. Mys. Löpning.
Kramar. Viktnedgång. Serier. Beslut. Kramar. Jobb. Utflykter. Sol. Värme. Bad. Tårar. Jobb.
Tillsammans för Kungälv. Cykelturer. Skratt. Jobb. Premiärdopp. Kallt. Lek. Skratt. Gnäll.
Vardag. Kräftskiva. Vin. Kusiner. Mostrar. Nattbuss. Kulturkalas. Promenader. Skolstart. Jobb.
Planering. Soffhäng. Nervöst. Sol. Värme. Förändringar. Jobb. Playdate. Funderingar. Roligheter.

Nu återstår att se om jag blir duktigare på det här med att blogga... :) Puss så länge!

Jag överlevde!!

2015-08-07 @ 23:45:33
Första jobbveckan efter semestern är avklarad och jag överlevde, även om det har varit sjukt jobbigt att komma upp ur sängen på mornarna... 😴
Nu välkomnar vi helgen och dess roligheter och håller tummarna för att det underbara vädret håller i sig. ☀️☀️☀️

Fredag eftermiddag på kontoret. Den känslan, oslagbar! ❤️

Jag firade in helgen med en promenad i solskenet. Veckans tredje, vilket känns gött! :) Förhoppningsvis orkar jag börja jogga lite smått nästa vecka...
Får dock träningsvärk bara av tanken, haha!
Efter fredagsfys fick jag i mig gottit fredagsmys och resten av kvällen har spenderats i soffan. Välbehövligt!

Nu tänker jag dock krypa ner i sängen, för det är också välbehövligt känner jag. Speciellt om man ska orka med helgens roligheter... :)
Puss och kram! ❤️

Välkommen vardag!

2015-08-03 @ 23:16:00
Fy satan va jobbigt det var att gå upp i morse! Fattade ingenting när alarmet satte igång "mitt i natten" och ville helst ringa och sjukskriva mig när jag tillslut insåg var det var som pep...!
Men väl på jobbet var jag pigg och glad. :) En hel del kollegor som fortfarande har semester, så det blev en lugn och skön start idag.
Typiskt nog verkar solen och värmen ha kommit lagom till att min semester är slut... :(

Kammad och sminkad, det var jag minsann inte på semestern... Haha!
Och klockan på, allt i sin ordning igen. ;)

Började första dagen såhär efter semestern, med att smita liiite tidigare från jobbet
(man vill ju inte ta ut sig helt första dan!) för att fixa naglarna hos Jojjo...
Sååå välbehövligt! :) Tillbaka till "fyrkantiga", då mandelformade inte var min grej... Toknöjd! ❤️❤️❤️

Och på kvällskvisten, efter middag och nattning av Lilleman blev det ÄNTLIGEN en promenad...
VÄLBEHÖVLIGT efter en väldigt slapp semester med på tok för mycket onyttigheter! :)
Förhoppningsvis orkar jag snart jogga igen, men lika bra att mjukstarta med några promenader först.
Gissar att denna kommer kännas i morgon...?

NU säger jag god natt och drar täcket över huvudet. 😴😘

Övernattning

2015-08-01 @ 23:15:40
Hej och välkommen säger vi till augusti... Hoppas du bjuder på lite bättre väder än juli, typ några grader varmare så är jag nöjd! :)

Strax efter frukost i morse kom Anna hit och lämnade sina kids. Hennes mamma har fyllt 60 år och ikväll var det dags för överaskningsfest... Massa förberedelser och (såklart) en barnfri fest, så Elvira och Anton sover nu gott medan morsan och farsan festar loss (antar och hoppas jag, haha!) med släkt och vänner. :)
Men innan kidsen somnade hade vi en hel dag att ta vara på:

Gangstrarna började med utelek...

Efter lunch åkte vi mot Marstrand där vi skulle utflykta lite. Men dessvärre fanns det inte en enda
ledig parkering på hela Koön... Och vi var inte ensamna om att leta parkering heller, puh!
Så vi fick besvikna köra hemåt igen... :(
Men svängde istället in på cafét under Instöbron och kalasade på varsin glass och passade även på
att hoppa lite på klipporan och kasta sten i vattnet och njuta av den lilla solen som tittade fram...

Därefter åkte vi och handlade nödvändigheter och sen blev det ännu mer utelek innan det var dags
för middag, följt av pyssel i nya pysselböckerna från Karamellkungen och sen även film och
lördagsgodis. :) Anton var den enda som satt kvar och såg hela Narnia med spänning. ♥

Kvällen avslutades med en stunds iPad-tid och sen en godnattsaga... ^^

Känner jag Elvira och Neo rätt så vaknar dom redan vid 6-tiden i morgon bitti. Zzzzzz....!!
Jag borde med andra ord också hoppa i säng för att hålla deras tempo i morgon.

~ Snipp snapp snut så var detta blogginlägg slut ~